Etiketter

tirsdag 18. mai 2010

Langhelg i Rosendal



Min familie stammer fra Rosendal i Kvinnherad kommune, og denne langhelgen har vi hatt familietreff i denne flotte bygda.
Familien reiste inn på Kr himmelfatsdag og i det flotte solskinnsværet bar det rett opp til Baroniet for å vandre i den flotte hagen. Etter vandreturen så ble det et glass Chabli i den flotte hagen. Heldigvis skulle vi ikke ha noe annet en et glass med god drikke, for betjeningen i drivhusrestauranten trenger litt mer trening i å takle mer en 5 gjester:)
Fredag hadde vi en flott omvisning inne i Baroniet, og vi besøkte også Steinparken. Begge deler er en del av Folgefonna nasjonalpark. Lørdag hadde vi en flott tur til Guddal for å høre om slekten, og på ettermiddagen var vi på tur opp for å se på selve Folgefonna.
Under hele helgen så overnattet vi på Rosendal Turisthotell, som er et gammelt nyoppusset hotell. Hotellet har et flott vertskap, kjempeflink kokk og en hyggelig atmosfære. Jeg vil anbefale på det sterkeste å overnatter her dersom du er på tur i disse trakter.

Returen hadde vi på søndag i øsende regnvær, men etter en strålende helg i Rosendal så gjorde ikke det så mye...

Neste helg blir det tur til camipingvogna, og da skal jeg ta litt bilder til bloggen min;)
Ha en fortsatt fin uke.

2 kommentarer:

  1. Heisann! Kjekt du vil bli med på lotteriet mitt! Var det sånn at du la igjen kommentar og ble følger og dermed får to lodd, eller misforstod jeg? Det er bare så nydelig i Rosendal! Heldige som var der!

    SvarSlett
  2. Hei igjen,
    Ja jeg la meg til som følger og la inn en kommentar - tror det skulle bli 2 lodd?

    SvarSlett