Etiketter

tirsdag 8. juni 2010

Speiderjenta


I helgen var jeg på speidertur sammen med ungene i huset og resten av speidergruppen. Vi var på Furuneset, som er Vesterlen Krets sin leirplass. Det var som vanlig nydelig vær, og vi storkoste oss. Litt kaldt om natten, så jeg og minstejenta tok kun en natt i telt. Har slitt litt med vond rygg de siste ukene, og da er teltliv ikke det beste.

Men jeg storkoser meg på tur, og er så glad for at ungene har de samme interessene som meg. Gikk en flott tur i området på lørdagen før vi hadde tradisjonell speidermarked (markedsdag hvor speiderne selger ting de ha laget m.m).

En annen god nyhet er at det nå blir Speiderlandsleir i Stavanger i 2013. Søknaden var noe hele Vesterlen Krets og alle gruppene står bak, og prosjektgruppen hadde gjort en glimrende jobb. Nå er det bare å brette opp speiderskjortene og ta i et tak slik at denne landsleiren blir den beste som noen gang er arrangert! Har selv vært på 4 landsleirer (arrangeres kun hvert 4. år) og de er noen av de beste speiderminnene jeg har. Håper jeg klarer å få tid til å være med masse i forkant, under og etter neste landsleir - for speiding er gøy:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar