Etiketter

onsdag 17. februar 2010

Morsdag og luktelys


I helgen var hele familien på hyttetur sammen med to andre familier. Vi reiste til sørlandet, hvor vi hadde leid en firmahytte med svømmebasseng. Jeg kommer mer tilbake til denne turen, men det jeg tenkte å skrive om var Morsdagen og luktelys.

Vi var ikke så veldig sen før vi dro avgårde hjemmover på søndagen, og det ble dermed bestemt at vi skulle gå på restaurant å spise middag siden det var Morsdag. Det ble heftige diskusjoner om hva vi skulle spise, og det ente opp til slutt på Kinarestaurant.

Men, på veg hjem måtte vi tilfeldigvis stoppe på bensinstasjonen for å fylle på spylervæske, og mens jeg satt der i bilne og ventet på at mannen min skulle få unna dette ærende så ser jeg at vi hadde parkert rett utenfor 'Den franske Landstil'. Jeg viste at denne butikke ligger på Moi, men trodde det var i sentrum (nå er jo Moi ikke så veldig stort da).
Jeg måtte jo bare inn en tur i all hast, og ga beskjed om at jeg skulle inn og kjøpe morsdagspresang! (godt det er en unskyldining for allt).

Vel, hva skulle jeg finne på til Svigermor og min mor? (det er jo så mye å velge mellom i en slik flott butikk..)

Hjemme hos oss har vi fått helt dilla på franske luktelys og de gir slik en god og avslappende duft i stuen. Da Tinemannen var i København før jul, så ga jeg klar beskjed om å ta med hjem et duftelyst. Som den gode mann han er så kom han hjem med hele 4 duftelys og var kjempefornøyd med å ha klart oppdraget (og dermed har vi duftelys en stund fremover).

Så det ble to duftelys som ble morsdagspakken i år, og de ble sirlig pakket inn og tatt med hjem til Jæren. Er litt usikker på om Svigermor likte gaven, men jeg tror nok at hun synes det er bra når hun først tørr og sette fyr på lyset. Min mor er litt mer Urban og elsker dufter (helst litt kraftige etter min smak...). Det ble iallefall noe annet en blomster i år, og det ble ikke siste gang jeg tar en stopp på Moi. Heldigvis så har de også en butikk på Sola, så det blir nok dit jeg drar neste gang for å utforske denne butikken som jeg har hørt så mye om før.
I mellomtiden så kan jeg jo shoppe litt på nettet? http://www.landstil.com/


Ha en fin ettermiddag alle sammen, jeg er plutselig tilbake...

1 kommentar:

  1. Å ja Landstil har mye fint! Jeg har ikke vært i butikken deres, men nettbutikken er jeg stadig vekk innom ;)

    Lykke til i konkurransen min og ha en fin kveld!

    SvarSlett